torsdag 3 mars 2011

Verklighetsåtervändning.

De senaste dagarna har känts verklighetsfrånvända på något sätt, och i synnerhet gårdagen. Vi hade skatterätt hela dagen, och först efteråt (idag) fick vi reda på att det inte skulle komma på tentan. Hade jag vetat det så hade jag inte ansträngt mig lika hårt att försöka förstå och minnas allting, utan lutat mig tillbaka och låtit alla begrepp flyta in i hjärnan. Resultatet av all ansträngning blev att hjärnan kändes mosig, urkramad och tom, och som grädde på moset skulle jag sedan spela musik på studentpuben Gula Villan i 6 h, 19-01. Jag var inte alls i form för att spela musik, och inspirationen försvann nånstans vid 23-tiden och jag spelade slentrianmässigt hits från diverse tidsåldrar, säkra kort. Inte bra alls. Det var riktigt skönt att sova idag måste sägas.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar