måndag 28 februari 2011

Dödstristessen.

Ännu ett inlägg om hur dödligt uttråkad jag är. Har pluggat idag och det är ju såklart bra, men jag är så sjukt trött på att vara sjuk (mina lungor åker snart upp av allt harklande), sysslolös och oprovocerad. Oprovocerad kanske ni tänker då, är inte det bra? Tja, jag har märkt att jag är som mest produktiv när jag är provocerad, arg, upprörd och/eller revanschlysten. Tro mig, om man inte är upprörd över något speciellt för tillfället så kopplas inte den kreativa processen igång, direkt. Plus att jag är sur över att jag alltid kommer på bra saker att skriva när jag sitter på bussen/tuben, och är lika dålig varje gång på att anteckna mina tankegångar så att jag kan utveckla de när jag kommer hem. Nej, nu blir jag nästan arg bara jag skriver. Men det är bra, då kanske jag får något gjort. Tråkigt bara att det är läggdags snart. Men, imorgon är det safariredovisning, och då ska jag vara lite arg när jag står där. Inte rasande, men liksom... "nu jävlar". Det blir nog bra.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar