söndag 6 mars 2011

Laibach och pluggandet.

Så var det Laibach igår. Jag har inte sett Laibach live förr och hade tyvärr inte alltför höga förväntningar på konserten eftersom jag förut kom över en livesetlist från en av deras konserter i Polen i höstas (tror jag det var?), och jag trodde att det skulle bli rätt långrandigt och lamt i början. Men de fläskade på rätt bra med trummor och det dundrade på rätt bra i lokalen. De spelade (såklart) filmer på duken bakom scenen, och det var rätt intressant att se. Konserten var klart godkänd och de spelade några hits, lite publikfriande sådär, vilket inte behöver vara fel. Efter konserten åkte vi såklart till Tech Noir som var på Kolingsborg (yäy) och hade kul på krogen.

Idag har jag ätit, sovit och pluggat massor. Är nästan klar med PM-uppgiften i juridisk svenska (klar till 80 % eller nåt sånt) och har kommit långt på min övertygande disposition till kommunikationen som ska redovisas på tisdag. Lyckades till slut komma på ett ämne att skriva om (som är ganska provocerande och kommer sticka illa i mångas ögon, men det kan ju vara bra att belysa saken ifråga tycker jag, vad man än tycker om sakfrågan) och ska nu alltså finslipa den.

Imorgon kommer vi återigen att fortsätta med juridikkursen "på riktigt" efter flera veckors (välbehövlig) uppehåll. Vi ska pyssla med familjerätt, vilket jag tror kommer bli intressant. Jag är ju väldigt intresserad av mänskliga relationer i största allmänhet, och familjerätt handlar ju om de närmaste relationer vi kan ha med någon, så det ska bli kul. Det jag ser mindre fram emot är successionsrätten (rätten att ärva), eftersom det tydligen ska vara en väldigt snårig djungel när det kommer till vem som får ärva vad... aja, det blir nog bra. Hoppas jag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar