torsdag 20 september 2012

Höst.

Säla med säl. <3

För några dagar sen fick jag beröm för mig blogg av en person på Twitter. Insåg då att jag har bloggat riktigt jävla uselt den senaste tiden (eller vafan, vem försöker jag lura? Har varit så LÄNGE). Det beror nog på flera olika saker: Knappt haft bloggen i åtanke när jag vill diskutera kring saker (använt Twitter istället), samt att jag är ganska... lat. Tycker det kräver så mycket tid att blogga, eller så är jag orimlig på något sätt. Skitsamma, nu tänkte jag faktiskt försöka skriva åtminstone ett inlägg om dagen, det känns rätt rimligt. Vad inläggen kommer handla om har jag ingen aning om, och det är väl lika bra. Skita i att ha en plan, bara vräka ur mig. Hittills har jag använt Twitter, men Twitter är en ganska dålig kanal för längre analyser o.d. Dessutom går det ganska fort där.

Vi kan ju uppdatera oss om vad som hänt sen jag sist uppdaterade om läget: Jag har tagit examen och sökt jobb vilket gått sådär, och som troligen i mångt och mycket berott på att jag varit rätt förvirrad i mina karriärplaner. Hittills har jag egentligen inte haft någon klar målbild, inte vetat vart jag är på väg. Detta är egentligen ganska märkligt, då jag alltid varit en person som vetat vart jag varit på väg och satsat till 100%. Vad det beror på kan man fråga sig, men jag tror jag tyvärr lyssnat för mycket på andra, och för lite på mig själv. Men nu har jag alltså bestämt mig för att vända mig inåt mot mig själv. Rent spontant tror jag att jag måste sikta in mig på branscher som jag hittills undvikit p.g.a. hård konkurrens: Media och musik. Jag har insett att det är där mina talanger ligger.

I övrigt så har sommaren präglats av kärlek, uppbrott, evolutionsdokumentärer och skitväder. Och ännu mer kärlek. Om karriären gått sådär denna sommar (läs: dåligt), så har kärlekslivet förhållit sig tvärtom (rent generellt alltså). Hade självrespekten i behåll när jag valde att bryta med en person som inte kunde vara snäll mot mig. Jag hade inte gjort något ont, ändå fick jag ta emot en massa skit. Jag ville inte egentligen, men jag var tvungen att bryta p.g.a. personen fick mig bara att må dåligt.
Sen började jag träffa någon väldigt fin. Hösten började bra, helt enkelt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar