onsdag 28 januari 2015

Historieätarna-fanfiction, del 3.

Erik: Nu ska vi jobba! Vi drar på oss Fulskratts arbetsuniform, vit luvtröja och svarta mjukbyxor, och tar kollektivtrafiken till en förskola som behöver vår hjälp idag.


Lotta: Det är ju väldigt sköna kläder att jobba i, måste jag säga.
Erik: Det känns som att man verkligen är redo för att krypa omkring och leka med små barn, leta legobitar under soffor och så.
Lotta: Ja.




Lotta: Jobba på förskola är kul, och det är fullt upp hela tiden. Det är lite som att umgås med sina barn, fast upphöjt till tio.
Erik: De håller ju på och drar i en hela tiden, och ska visa typ... en pinne de hittat.
Lotta: Men de eee ju för söta. Och man får ju sitta och rita och pyssla på arbetstid, och det är ju inte så dumt. Jag har gjort en massa teckningar och pärlplattor idag.
Erik: Jag byggde en snögubbe med några ungar, men den hade de ju sönder bara en liten stund efteråt, under ett snöbollskrig. Typiskt barn att hålla på.

Lotta: Vad ritar du, lilla vän?
Barn: Det är min pappa, han har ramlat, och jag hjälper honom upp!
Lotta: Jahaaaa... *sneglar mot kameran*

Erik: Håller ni på att städa gården? Vad snällt av er.
Barn: Näää, vi sopar bort hästbajs! Och du står i det!
Erik: Jaha, oj, förlåt, då ställer jag mig här borta...


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar