fredag 14 juni 2013

Musiktips! Retrodisco.

När jag började blogga på denna blogg så tipsade jag väldigt ofta om bra musik. Det har kommit lite i skymundan nu tyvärr, vilket jag tycker är synd då det trots allt finns så äckligt mycket bra musik därute. Så jag tänkte nu tipsa om lite olika artister/band/projekt/lalalala som jag gillar, gemensamt är att alla låter som att musiken producerats på 80-talet... men det har det alltså inte! Det är ny musik, typ 2010-tal. Dvs, retrodisco. Tänk er Miamistränder, Miamidiscon, Miamigator... lasrar, paraplydrinkar, permanentade hår, solnedgångar... ni fattar. Jag lägger bara upp ett fåtal videos (med de enligt mig bästa låtarna), men såklart är ju de andra låtarna från artisterna suuuuuper. Upptäck! Lyssna! Älska!

And heeeeeere comes:


Miami Nights 1984



Lazerhawk



Lost Years



The Pillars of Creation



Sunglasses Kid

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar