måndag 1 oktober 2012

En intervju med en spegelbild.

Allt om Stockholm brukar ibland intervjua nöjesprofiler som jag knappt känner till om deras favoritställen etc. Jag vill också vara med. Så jag snor frågorna från denna intervju och låtsas vara viktig.


 Foto: Odd Jönsson

"Hellre små obskyra klubbar"

Vilket ställe är bäst i Stockholm just nu?
– Jag återkommer sällan till ett ställe pga själva stället, utan för att det just den kvällen arrangeras en klubb som jag gillar. Men Nalen och Nalen Klubb är rent allmänt bra lokaler tycker jag, och missa för allt i världen inte Bodyfest på Nalen 13 oktober! Men bästa stället just nu lär ju vara söts soffa.

Vilket är ditt absoluta favorithak?
– Har inget stammishak eller så, men det ställe som jag kommit på mig själv att hänga mest på är Sjätte Tunnan/Axess pga att det brukar vara Synth-Afterwork där. KGB är annars en favorit pga opretentiös stämning. Gillar inte "fina" ställen med klass och elegans, blir så nervös då. Hellre sunk än stil.

Vad är du ute efter när du går ut i Stockholm?
– Bra musik, bra människor, låga priser. Bra musik är nog viktigast, inget jävla radiotjafs tack. Vill ha synth och sånt. Electro. Hellre små obskyra klubbar än stora mainstreamställen.

Var går du när du är ute efter en annorlunda kväll?
–Stureplan. Det vore jävligt annorlunda för min del. Aldrig varit där dock, så det är kanske inget bra svar egentligen.

Var gick du ut oftast för 10 år sen?
– Gick ut...? Jag var 13 år då förfan.

Har du någonsin hängt någonstans som du skäms över?
– Det var väl när jag hamnade på nåt mainstreamställe vid Fridhemsplan (minns ej vilket) en midsommarafton. Blev dock ditdragen av mitt sällskap, så får väl skylla på det. Annars är jag inte den som brukas skämmas rent allmänt. Kan alltid skylla på fylla, liksom.

Vad får man absolut inte göra på krogen?
– Väldigt mycket. En av de värsta grejerna man kan göra är att sabba sina kompisars ragg. Big no-no! Stop it! Ser du att din kompis fått någon på kroken, håll dig borta från henom.

Vad är det konstigaste du sett på krogen?
– Vågar man verkligen skriva detaljer? Det är väl diverse draman isåfall, lätt hänt när man hamnar på klubbar där man känner åtminstone 50% av gästerna. Men rent generellt har jag en tendens att missa allt "det roliga", dvs slagsmål, spyor, sex och sånt. Får höra sånt efteråt av andra.

Vilket är ditt allra bästa krogminne? 
– När Ultrafoxx (synthpopklubb) en kväll hade bokat bl.a. Page, och jag och en vän gick upp på scenen efter deras spelning och låtsades uppträda på deras Moog och mikrofon. Det konstiga är att vi fick både publik och fans. Det var en bra kväll överlag, lätt en av de roligaste. Ett annat extremt bra krogminne är från november 2009 när Bodytåget hade bokat KROPP, Spark!, Ekobrottsmyndigheten och Body Pleasure. Helt galet awesome kväll på alla sätt, med mycket svett, öl och Jäger, och folk pratar fortfarande om den.

Vilket är ditt allra värsta krogminne?
– Det var nog den gången när en hel klubb (dvs arrangörer, DJ:s och tillhörande gäster) blev utslängda av en restaurang. Oacceptabelt. De verkligt dåliga kvällarna minns jag inte, vilket kanske är lika bra.

3 kommentarer :