söndag 1 juni 2014

#femfoto14 - 1. Selfie.

En av de roligaste feministbloggarna jag vet, Flickvänsmaterialet, har påbörja en sån där bloggutmaning, som går ut på att en ska ta en feministisk bild varje dag i 30 dagar, #femfoto14 heter den. Det låter ju jättebra, tänker jag som bloggar lite sisådär. Så let's börja then.

Tog denna bild nyss hemma hos min partner. Så det är alltså inte min gitarr som visas i bakgrunden. Jag spelar inte gitarr. Jag är jättedålig på instrument pga usel koordinationsförmåga i händerna, men är i övrigt rätt grym på musik.

Meneh... heter alltså Lisa, är 25 år och bor oftast hos min partner pga mysigast så. Jobbar som barnskötare, spelar Skyrim + lite annat och är ofta politiskt deprimerad. Myser med böcker (just nu läser jag om forntidens kvinnor i Norden), sälibris, partner och choklad. Har börjat rita igen efter typ 10 års uppehåll, och är just nu rätt hooked på kolpennor + vattenfärgspennor. Har världens känsligaste luktsinne och vill ha en tax med partnern så småningom ^_____^

Är egentligen rätt ljummet intresserad av selfies: tar knappt sådana nuförtiden. Men då jag ofta tycker att det är ångestfyllt att bli fotad av andra, så tycker jag selfies är bra pga känner att jag har kontroll över situationen.

2 kommentarer :

  1. asså, sälibrin..tack för att du visade mig detta underbara djur haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Världens mysigaste och bästa djur c:

      Radera