söndag 10 april 2011

40-årskalaset och LiA-plats.

Piano med presenter till Erik.

I veckan fyllde Erik U 40 år, och det blev ett hejdundrans kalas igår i hans ära. En så fin man förtjänar en fin fest. Folk var fina och glada, han fick sjuka mängder presenter och det spelades bra musik (jag var en av DJ:erna kvällen till ära). Tack för ett toppenkväll!

Jag och Suzanne.

Idag hängde jag och min bror Erik (inte samma Erik som födelsedagsbarnet) hos vår moster, vi åt en massa gott till lunch och satt sen och kollade i fotoalbum och på innebandy (eller ja, min bror kollade mest, jag bläddrade bland foton på släktingar). Mysig eftermiddag.

Verkar dessutom ha kirrat LiA-plats till hösten på en affärsjuridisk byrå här i Stockholm. Ska bli spännande, jag hoppas verkligen att jag kan tillföra något och att advokaten kan lära mig saker. Men det är jag rätt säker på, poängen är ju ändå att jag ska stötta honom i hans arbete, vilket liksom är meningen med paralegalrollen :)

Nu sitter jag och arbetar med en uppgift vi fått från vår kära juridisk svenska-lärare, nämligen att skriva ett köpavtal. Har ganska exakt 43 h på mig att lösa uppgiften. Korta deadlines är grejen. Ja.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar