fredag 31 maj 2013

Sjukt god fredagsmat.

Fredag!

Och jag tänkte dela med mig ett enkelt recept som jag fick på Twitter (minns ej av vem :C), och som jag modifierat lite grann efter egen smak pga älskar mat. Perfekt fredagsmysmat så att säga.

PASTA MED BLÅMÖGELOSTSÅS
  1. Stek små halloumibitar i smör tillsammans med skivade champinjoner, vårlök, skuren paprika, squash och broccolibitar. Förutsatt att du gillar det då.
  2. När allt är liksom färdigstekt, dvs grönsakerna inte så jävla råa längre (de ska vara TILLAGADE) och halloumiosten sådär vackert smörgyllenbrun, så ha i en bit Creamy Blue pga supergott. Hur mycket du vill ha är upp till dig: Ostälskare bör ha en stor bit.
  3. När ostbiten har smält så klickar du i creme fraiche (inget jävla light-tjafs) och liksom rör runt så att det blir en fin god sås. Addera ett gäng färska körsbärstomater pga om nom nom.
  4. Servera underverket med färsk tagliatellepasta (Paolo Robertos variant är faktiskt supergod. Finns i vanliga matbutiker).
Inte illa för att vara från en dysgastronom, va? Men så är mögelost också mitt hemliga vapen när det kommer till matlagning...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar